Sunniva
Bla ned for å se mer

Sunniva av Christian Bastiansen

for TRY

SoMe Reklame Branded content Miniserie fra 2017

«Et hjem til naturen» produsert på Youtube sin programstrategi

I samarbeid med TRY produserte OBHF hele kampanjen til Sunniva «Et Hjem til Naturen»; En nasjonal dugnad hvor Sunniva oppfordrer alle til å sette opp biehus, slik at biene har flest mulig steder å bo og reprodusere.

Produksjonen ble produsert på bakgrunn av YouTube sin programstrategi: Hero, hub, help modellen. 

Hero filmen skulle tease og øke oppmerksomheten til prosjektet som du kan se i spilleren helt øverst.

HUB film: webserie med Stian Sandø og 5 kjendiser

Videre produserte vi en hub serie i fem deler som gikk på Youtube, der flere profilerte norske kjendiser besøkte Stian Sandø i et mikrohus. Utvikling av ideen ble gjort i samarbeid med vårt søsterselskap Monster. Innholdet i disse hub filmene var å øke kunnskap om biene gjennom at kjendisene snakket om deres forhold til naturen og bier.

Help filmer: enkle SoMe filmer med Stian Sandø og Miljøagenten

Siste elementet i kampanje er help filmene som tydelig kommuniserer hvordan målgruppen kan aktiviseres. Det gjorde vi ved å bruke Stian Sandø og Miljøagentene som viste hvordan man enkelt kan lage - og hvor man bør plassere - et biehus hjemme: